03. svibnja 2023.
Deseti, jubilarni Impulse Festival odvio se na nekoliko riječkih lokacija, uz nastupe snaga koje nadiru kao što su Tidal Pull i Skotni Vrag, ali i dojmljivih nastupa koje su Riječanima priuštili Vojko V i kanadska kantautorica Michelle Gurevich.
Tjedan izvrsnog glazbenog programa, iskrenih emocija i nezaboravnih uspomena – najvjerodostojniji je i najopćenitiji sukus kojim bismo mogli opisati deseto izdanje Impulse Festivala, koji je i ove godine ponudu grada Rijeke obogatio nizom zanimljivih događaja glazbenog, filmskog i narativnog sadržaja. Još jedna uspješna festivalska sezona za Impulse Festival je završila, a ne sumnjamo da će posjetitelji, ali i sudionici toga kultnog alternativnog događanja sa sobom još dugo s jednakim intenzitetom čuvati impresije ovogodišnjeg festivalskog izdanja, čije pozitivne vibracije će pronaći povlašteno mjesto u djeliću mozaika zvanog sjećanje.
Vidjeli smo i neka posve nova imena, ali i osjetili dašak glazbenog sadržaja u izvanglazbenoj formi. Kako ističe Željko Pendić iz Distune Promotiona, upravo kvalitetna suradnja u organizacijskom dijelu, ali i volonterskom jest ono što je uveličalo posljednjih deset godina festivala. Za publiku, tu je pak vidljiv finalni rezultat – izvođači, kojima se pristupa s posebnom pažnjom, ali i susretljivošću, s obzirom da je festival predstavio i niz premijernih izvedbi artista – ne samo u glazbenom segmentu, već i u formatima poput filma, plesa, radionica, knjige.
“Impulse je zamišljen da bude u klupskom formatu i naravno, istražujući kako umjetnici koje želimo dovesti u svim formatima, oblicima i načinima stvaraju svoja djela vodimo računa da pristup njima bude i u odgovarajućem prostoru tako da smo u ovih deset godina pod navodnicima okupirali sve klupske prostore, a otkrili i neke nove, od muzeja, nekih napuštenih skladišta, i tako dalje. Kad govorimo o prostorima, posebno se treba osvrnuti na činjenicu da je Art kino najvjerniji pratitelj cijelog festivala, jer od prvog pa do desetog izdanja festivala nas prepoznaje, a i mi njih kao instituciju i daje nam priliku da čak i glazbu slušamo u kinu”, zaključio je Pendić.
Otvaranje festivala stoga i jest proteklo u znaku sedme umjetnosti, u sklopu čega je Art-kino ustupilo svoje prostore regionalnoj premijeri nagrađivanog glazbenog dokumentarca This is National Wake, debitantskog filma redateljice Mirissae Neff. Kroz povijesnu vizuru antirasističke kontrakulture 1970-ih, za čije postojanje malo tko zna, dokumentarac otkriva snažnu priču o bendu čiju glazba i sjećanja prikazuju iskustvo življenja povijesti kroz umjetnost i um. Prvi dio narativnog programa odvio se u utorak, u sklopu kojega su tribinu u OKC-u Palach zauzeli istaknuti glazbeni novinari – Bojan Mušćet, Dubravko Jagatić, Siniša Miklaužić, i Mislav Miličević, dok je razgovor moderirao Mladen Stipanović, urednik i voditelj emisije Alternator na Radio Rijeci.
Tijekom dvosatne tribine sudionici su se dotaknuli mnogočega, počevši od vrednovanja današnje uloge glazbenog novinarstva u društvu, prepreka i pogodnosti istoga posla, ali i novih praksi konzumacije kod mladih, s kojima se nadovezalo na teme nove alternativne glazbene scene i uopće značaja supkultura danas.
Atraktivni dio glazbene ponude započeo je koncertnom premijerom Polarnih ptica u prostoru mini kina Exportdrva koji je poslužio kao izvrsna kulisa za audiovizualnu pozadinu benda, čiji spoj ambijentalne glazbe, noisea i post-punka s dubokom i angažiranom lirikom je u prostor donio duh tajanstvenosti. Vrhunska kombinacija glazbe s izraženim lirskim nabojem očigledno je bila rezervirana za prvu polovicu festivalskog tjedna, kada je intimnim baladama prepoznatljivog autorskog potpisa publiku u Pogonu kulture osvojila karizmatična kanadska kantautorica Michelle Gurevich.
Približavanje vikenda donijelo je svojevrsni glazbeni zaokret – koncertni podrum u Beertiji ugostio je nastupe mladih regionalnih i hrvatskih bendova, počevši od žestokog tandema koji čine beogradski alternativni rock bend Šajzerbiterlemon i krčke snage Those Herds koji su u prostor donijeli bombastičnu fuziju grungea, punka, stonera i metala. Subotnji dio programa vrvio je nizom raznolikih događanja – u dnevnom terminu u velikom broju posjećen je već tradicionalni sajam ploča, koji je od raznolike ponude gramofonskih ploča glazbenim entuzijastima ponudio knjige, kasete i štošta drugo, a ovisno o preferencijama publika je mogla svoj večernji izlazak završiti uz Tidal Pull iSkotni Vrag u podrumu Beertije, ali i Vojka V u Pogonu kulture, čijem nastupu je prethodila tribina Kako to?.
Festivalski program zatvoren je nastupom Chuijau Art kinu, koji je ovom prilikom izveo svoje remek djelo, glazbenu pratnju avangardističkom nijemom filmu Berlin, simfonija velegrada. Impresivna glazbena podloga, ispresijecana synth temama, jazz rock i elektroničkim utjecajima osim što prati filmsku dinamiku grada, funkcionira i poput svojevrsne reference na suvremenost, podsjećajući nas da je Berlin ujedno i kolijevka elektronske glazbe.
“Film se sastoji od pet činova koji prati život grada kroz dan zbog čega smo se podijelili među sobom i uspjeli sve naše utjecaje i ovu glazbu koju volimo ukomponirati u svaki čin, tako da svaki čin dobije svoju neku posebnu crtu, a opet da zajedno kao cjelina zvuči odlično. Ivan Levačić nastupa i kao elektronski producent i glazbenik pa je on tu ukomponirao i tehno element, Konrad Lovrenčić barata s elektronikom tako da se tu našlo puno takvih sekvenci, Vojkan Jocić je pravi jazzer, tako da imamo i taj jazz dio i sve se uklopilo u taj film”, objasnio je Toni Starešinić.
Autorica teksta: CLAUDIA BOŠKOVIĆ (glazba.hr)
Više: NL, Kišobran – otvorenje, Kišobran – zatvaranje, Moja Rijeka – tribina, …