22. studenoga 2018.
srijeda, 21. studenog 2108.
Projekt ”Čarobni dan” pokrenut je inicijativom Kampus kreativnog tima Sveučilišta u Rijeci (KKT), a provodi se u suradnji s Dječjim vrtićem ”Đurđice”. Projekt je započeo u studenom 2018., a uključuje održavanje i provedbu kratkih, kreativnih i inovativnih aktivnosti u formi radionica iz područja znanosti i umjetnosti namijenjenih i prilagođenih djeci predškolskog uzrasta koje predlažu, kreiraju i izvode profesori i studenti Sveučilišta u Rijeci.
Projekt su predstavile:
gđa Sanda Sušanj, pročelnica Odjela za odgoj i školstvo Grada Rijeke,
prof. dr. sc. Rajka Jurdana Šepić, voditeljica Kampus Kreativnog tima i
gđa Jasna Crnčić, ravnateljica dječjeg vrtića ”Đurđice”.
………………….
”Ovim projektom Sveučilište u Rijeci nastoji još tješnje surađivati s dječjim vrtićima te želi Kampus predstaviti kao mjesto dostupno svim građanima, a posebno neposrednim susjedima, kao što su i ”Đurđice”. Želja nam je da se ova suradnja nastavi i proširi i na neke druge vrtiće. Puno je naših djelatnika na kampusu koji već rade s djecom i drago mi je da smo projekt približavanja građanima počeli od onih najmlađih”, kazala je voditeljica Kampus Kreativnog tima prof. dr. sc. Rajka Jurdana Šepić, profesorica na Odjelu za fiziku Sveučilišta u Rijeci.
”Dva zaista kvalitetna partnera – Dječji vrtić Rijeka i Sveučilište u Rijeci rade izvrstan posao na popularizaciji znanosti. Projekt je iznimno koristan jer može kod djece vrtiće dobi pobuditi interes za znanost i umjetnost”, naglasila je gđa Sanda Sušanj, pročelnica Odjela za odgoj i školstvo Grada Rijeke. Ravnateljica Dječjeg vrtića ”Đurđice” gđa Jasna Crnčić ukratko je predstavila njihov novi vrtić te istaknula: ”Đurđice su izgrađene na mjestu starog vrtića koji je imao 43 godine i prostorno nije zadovoljavao današnje potrebe. Danas imam 170 upisane djece i čak 10 odgojnih skupina. Od rujna ove godine naš je vrtić postao i vježbaonica Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci, tako da radom u našim skupinama budući odgajatelji još tijekom studija mogu steći iskustvo u praksi. Uvijek smo otvoreni za suradnju sa zajednicom, a djeca se vesele ovakvim projektima. Do naziva ‘Čarobni dan’ došlo se upravo u suradnji s djecom. Radionice se održavaju kod nas ponedjeljkom i petkom, ali djeca su bila i u posjetu laboratorijima na Kampusu. Djeca uče istražujući i doživljavajući nešto novo ili pak nešto staro, ali na neki novi način.
Profesorica Jurdana Šepić dodala je kako su dosad održane radionice pretežno iz umjetničkoga i STEM područja, sadržaja zanimljivih djeci vrtićke dobi. Istaknula je i kako je ovo projekt otvorenoga tipa i upravo zato što nema financiranje, nego se događa na volonterskoj osnovi, ima mnogo perspektive u budućnosti. ”Koristi su od ovakvih aktivnosti dvosmjerne, jer naši nastavnici i studenti vježbaju kako raditi s djecom. Kažu da je najteže neki fenomen objasniti djetetu i ako to uspiješ da ćeš dobro predavati. Zato je rad s djecom izazov i ozbiljan vježba”, zaključila je profesorica te dodala (u šali) kako je intencija Sveučilišta ”regrutirati” svoje studente i kadrove već u rodilištu.
Zaključeno je kako je i fizička blizina ”Đurđica” i Kampus vrlo bitna odrednica te pogodnost za stvaranje dobrih ”susjedskih” odnosa.
”Čarobni dan” samo je jedan od projekata koje organizira Kampus kreativni tim (KKT) Sveučilišta u Rijeci, a koji djeluje u okviru programskog pravca 27 susjedstava (Rijeka EPK 2020.) s ciljem povezivanja građana s prostorom i radom sveučilišnog Kampusa i Sveučilišta u Rijeci.
U okviru ”Čarobnog dana”, koji će se odražavati do kraja studenog, djeca imaju priliku iskusiti osam različitih i uzbudljivih aktivnosti iz područja znanosti u umjetnosti. U okviru radionice Ja kipar/ica – moja prva javna skulptura s profesoricom kiparstva Darijom Žmak i studentima Akademije primijenjenih umjetnosti Sveučilišta u Rijeci, polaznici će izrađivati zamišljeni javni spomenik koji bi u budućnosti mogao postati sastavni dio vanjskog prostora Kampusa. Odjel za matematiku zaigrat će predškolce matematičkim slagalicama i fraktalnim strukturama te Tangramom, jednom od najstarijih slagalica na svijetu. Društvo matematičara i fizičara predstavit će svoju sveznajuću profesoricu Šifricu, koja će djeci otkriti tajne šifriranja. Putujući znanstvenici s Odjela za biotehnologiju izvodit će neobične pokuse od kuhinjskih potrepština i promatrati mušice pod mikroskopom tražeći sličnosti između mušica i ljudi.
Zadnji ”Čarobni dan u studenom” rezerviran je za mali izlet u laboratorije Centra za mikro- i nanoznanosti i tehnologije, gdje će djeca moći otkriti kako rade 3D printeri i skeneri, laserski daljinometri i uređaji za prikupljanje energije iz okoliša.
Sveučilišni Kampus dio je programa 27 susjedstava koji nastaje u sklopu Europske prijestolnice kulture Rijeka 2020., programa koji pruža višestruke prilike za kulturnu razmjenu diljem cijele Europe, stvarajući neformalne mreže inter-susjednih kulturnih aktivnosti i nove društvene centre. Kampus kao jedno od 27 susjedstava jedinstven je primjer sinergije znanosti i kulture grada koja se događa na svim razinama.
Sveučilište u Rijeci je tijekom 2017. godine oformilo širu radnu skupinu naziva Kampus kreativni tim (KKT) u kojoj sudjeluje veći broj profesora/ica asistenata/ica, kulturnjaka i studenata te operativni tim, Izvršni odbor KKT-a čija je zadaća koordinacija i operacionalizacija predloženih ideja, projekata i programa koji bi se kroz sljedeće dvije godine (2019./2020.) odvijali u suradnji Sveučilišta, EPK 2020. i građana/nki.
Dugoročni cilj djelovanja inicijative (KKT) je otvaranje i približavanje sveučilišnog Kampusa na Trsatu široj društvenoj zajednici odnosno uključivanje lokalnog stanovništva u provedbu zajedničkih projekata i događaja na Kampusu.
Dječji vrtić ”Đurđice” na Vojaku, čak je šesti po redu novoizgrađeni vrtić koji je Grad Rijeka realizirao posljednjih godina. Vrtić provodi desetosatni redovni cjelodnevni program te ima upisano 170 djece. Nove su ”Đurđice” površinom čak pet puta veće od starog vrtića te mogu primiti dvostruko više odgojnih skupina i svojim standardom predstavljaju maksimum hrvatskog odgojno-obrazovnog rada.