31. listopada 2013.
5. SMOTRA GLUMAČKIH AKADEMIJA 2019.
Jubilarna 5. Smotra glumačkih akademija na tri dana dovodi u Rijeku studentice i studente te njihove profesorice i profesore s glumačkih akademija susjednih država, a sve u svrhu razmjene iskustava, znanja i dobrih praksi.
Studentski kulturni centar Sveučilišta u Rijeci organizira Smotru glumačkih akademija sa željom da se studentice i studenti kao i njihove akademije bliže povežu u među-sveučilišnim i transnacionalnim projektima. Tijekom tri dana programa u večernjim satima studentice i studenti predstavljaju svoje radove kolegicama i kolegama iz drugih gradova, profesoricama i profesorima te široj publici. Uz kazališne predstave, dodatna je vrijednost Smotre prijenos znanja i iskustava o procesu učenja, mogućnostima daljnjeg usavršavanja, perspektivi rada, suradnji i potencijalnim zajedničkim projektima.
Smotra glumačkih akademija 2019.
Godišnji susret glumačkih akademija na kojem prikazujemo najzanimljivije studentske predstave, ove godine traje od 24. do 26. svibnja 2019.
Cilj je i ovogodišnje 5. Smotre predstavljanje kvalitetnih studentskih kazališnih produkcija napravljenih po profesionalnim standardima. Smotra je međunarodnog karaktera, s namjerom upoznavanja javnosti (opće i profesionalne) s novim snagama, pružajući mladim glumicama i glumcima kao i redateljicama i redateljima platformu za predstavljanje svog rada.
Ove godine se, uz Akademiju primijenjenih umjetnosti Sveučilišta u Rijeci, predstavlja i Fakultet dramskih umetnosti Univerziteta umetnosti u Beogradu te Akademija za gledališče, radio, film in televizijo Univerze v Ljubljani.
Smotru otvaraju domaćini, studij Glume i medija Akademije primijenjenih umjetnosti predstavom Ljepotica iz Leenana (M. Mcdonagh). Gosti iz Beograda predstavit će se u subotu Goldonijevom Mirandolinom, a nakon predstave će nas u Dnevnom boravku zabavljati domaćini Žlice i gitara. Smotru u nedjelju zatvaraju gosti iz Ljubljane s predstavom inspiriranu djelom Patricka Marbera Closer.
Sve predstave održavaju se u dvorani Filodrammatice (Korzo 28, prvi kat).
Slobodan ulaz na sve predstave uz OBAVEZNU rezervaciju na skc@uniri.hr
// SMOTRA GLUMAČKIH AKADEMIJA 2019.//
Program:
Ukratko o predstavama:
Akademija primijenjenih umjetnosti u Rijeci predstavlja se s crnom komedijom s elementima melodrame i horora, koja tematizira odnos usidjelice Maureen (Sara Blažić) i njezine majke Mag (Anja Sabol) koje žive na brdu u malom mjestu Leenaneu, na zapadu Irske u okrugu Galway. Martin McDonagh u ovoj priči kroz odnos majke i kćeri uspijeva prikazati sve objektivne i subjektivne okolnosti promašenog i nedosanjanog sna, osobnog, socijalnog i nacionalnog.
Ljepotica iz Leenanea svojevrstan je obračun s mogućim ishodom ukoliko ostanemo živjeti u Hrvatskoj – njegov najgori mogući ishod. Iako brutalan, nasilan i beskompromisan McDonagh u ovom tekstu uspijeva postići zanimljivu i odmjerenu dozu crnog humora, pa čak i nježnosti i ljubavi. Njegovi su karakteri kompleksne ličnosti koje ne možemo tek tako, na prvu, lako osuditi – uzroci njihovih patologija skriveni su duboko u korijenu jedne nacije, naroda koji bi se simbolično mogao utjeloviti u liku majke – ona koja štiti, brine, ali i oduzima, gradi strahove, stvara marginalne ličnosti uplašene autoritetom i vlastitom nesigurnošću iz čijih života izbija potisnuta seksualnost i nasilje.
ULOGE
Maureen – Sara Blažić
Mag – Anja Sabol
Pato i Ray – Martin Grđan
MENTORICE
doc.art. Lenka Udovički i Nina Sabo
Gosti s Fakulteta dramskih umetnosti u Beogradu na ovogodišnjoj se Smotri predstavljaju s poznatim djelom talijanskog komediografa Karla Goldonija, no Mirandolina je u njihovoj verziji predstava nastala kao rezultat improvizacija na teme koje komad nudi: borba spolova, manipulacija emocijama, dominacija, ironija, povodljivost, novac, lakomost …
Oštroumna, nezavisna i neodoljiva Mirandolina, svojom karizmom i nepogrešivom taktikom osvaja muškarce, zavodi ih, sukobljava, dovodi ih do ivice egzistencije i emotivnih slomova.
Dominantnim ženskim principom, snagom ženske senzualnosti, jačinom ženskog uma, Mirandolina koncipira svijet oko sebe onako kako ona to želi sa ciljem da ženski princip nadvlada muški.
ULOGE:
MIRANDOLINA – Jana Ivanović / Maša Đorđević / Bojana Stojković / Stanislava Nikolić / Lenka Petrović
VITEZ – Stojša Oljačić / Lazar Nikolić / Vukašin Jovanović
MARKIZ – Dragan Petrović
KONTE – Petar Đurđević
ORTENZIJA – Stanislava Nikolić / Lenka Petrović
DEJANIRA – Jana Ivanović / Maša Đorđević
SLUGA – Stojša Oljačić / Lazar Nikolić
MENTORICA: Marija Milenković, red. prof.
Akademija iz Ljubljane riječkoj publici donosi predstavu inspiriranu dramom Closer (Bliže) autora Patricka Marbera. Predstava tematizira odnose između ljubavnika, partnera i naposljetku između ljudi čiji su se putevi presjekli i čiji su životi u jednom trenutku bili isprepleteni.
Odnosi koji se grade su isprazni i proizašli su iz potrebe da se voli ili da se bude voljen, a ne iz same ljubavi. Ljubav ili nedostatak iste jest ono što gura likove da pokušaju pronaći odgovor na svoje želje, da ponavljaju svoje greške iznova, ali da ipak ne odustanu. Odnosi likova u predstavi temeljeni su na sebičnoj potrebi ili ideji nečega savršenog – što nikada neće biti stvarno. Idealistička ideja ljubavi tjera ih da nastave tražiti, varati i sabotirati svoje odnose.
„Intimnost je još jedna stvar koja parovima nedostaje. Temeljeno na ideji da ti odnosi nikada nisu pripadali samo dvjema osobama, odlučili smo publici što više približiti njihove ljubavne afere. U prvom dijelu scena u pojedinim trenutcima izgleda kao dnevni boravak ili liječnika čekaonica te stvara iluziju da gledamo romantičnu komediju, ali u drugom dijelu komedija postaje drama. Romantika i komedija drastično odu u krivom smjeru, iluzija se slomi, a publika i glumci gledaju jedni druge kao u ogledalo – naposljetku, te priče su i naše. Afere između likova na neki su način odnosi koje svi živimo ili smo proživjeli u jednom trenutku našeg života, naravno ako smo odlučili tražiti ljubav.
Predstava Closer vrlo je intimna predstava (iako problematizira upravo nedostatak intimnosti), pa su i procesi rada bili intimni. U procesu izrade ove produkcije, glavni je fokus bio na glumi i razvoju likova. Pokušali smo shvatiti bit afera između likova i nedostatak pravih emocija u njoj. Pokušali smo razotkriti običnu sirovu stranu ljubavi – koja ne pokazuje ništa više od očajničke potrebe da budemo voljeni i koja raste u nama, voljeti nekoga zato što ti daje ljubav koju ne možeš dati sebi. Uostalom to je na neki način sve laž – igra, intimnost, idealizirana ljubav. Laž koji smo previše blizu da bi je vidjeli. Ta blizina je vjerojatno jedini razlog zašto (unatoč svim razočaranjima) nećemo prestati vjerovati u tu laž.“ Poručuju ljubljanske glumice i glumci o svojoj predstavi.
Mentori: Jernej Lorenci, Branko Jordan
Glume: Živa Bizovičar, Neža Dali Novak, Katarina Majcen, Urša Majcen, Iva Štefanija Slosar, Nika Dolgan, Katja Vrenko, Gaja Filač, Klemen Kovačič, Klara Kuk, Gašper Lovrec, Lea Mihevc, Filip Mramor, Domen Novak, Ivana Percan Kodarin, Tina Resman, Jure Žavbi, Veronika Železnik, Aljoša Lovrić Krapež.
///
Do sada je svake večeri auditorij Filodrammatice bio pun, što očekujemo i ove godine. Ulaz je slobodan, a rezervacije su OBAVEZNE na e-mail: skc@uniri.hr
//
Studij Glume i medija Akademije primijenjenih umjetnosti u Rijeci pohađali su i Nikola Nedić i Mario Jovev, duo koji čini Žlice i gitaru. Stihove o ozbiljnim temama kroz ironiju napisali su i uglazbili sami, a cabaret po kojem su također poznati uvježbavaju pod mentorstvom i redateljskim vodstvom glumačkog barda i njihovog bivšeg profesora Rade Šerbedžije.//